Procedury COVID
E-dziennik
Rekrutacja 2022/2023
Procedury bezp.
Bezpieczna szkoła
Depresja Rozumiesz - Pomagasz
Office 365
Aktualności
Z życia szkoły
Historia szkoły
Kontakt
Galeria
Filmy
Grono pedagogiczne
Zajęcia pozalekcyjne
Osiągnięcia
Samorząd uczniowski
Biblioteka
Pedagog
Pedagog rewalidacja
Wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem w domu
Pedagog zajęcia z pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Kurs Technik Logistyk
Misja Szkoły
Ochrona danych osobowych
W dniu 11.10.2017 r. w naszej szkole nastÄ…piÅ‚o uroczyste podpisanie pierwszej w Polsce Innowacji Pedagogicznej wÅ›ród szkóÅ‚ kolejowych pn. „PociÄ…giem w przyszÅ‚ość”, którÄ… bÄ™dÄ… realizowali nauczyciele przedmiotów zawodowych kolejowych z naszej szkoÅ‚y wspólnie z pracownikami „PKP Intercity” S.A. ZakÅ‚ad Zachodni w Poznaniu oraz z ratownikami Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w Åšwidnicy.
W uroczystości wzięli udział:
SzkoÅ‚a polska zmienia siÄ™ nieustannie i dlatego postanowiliÅ›my wspólnie z naszymi partnerami opracować innowacyjne narzÄ™dzie, które pozwoli naszym absolwentom na pÅ‚ynniejsze przejÅ›cie od edukacji do Å›cieżki zawodowej.
Celem Innowacji jest wypracowanie umiejÄ™tnoÅ›ci korzystania z terminali kasowo-biletowych umożliwiajÄ…cych realizacjÄ™ podstawy programowej dla technika transportu kolejowego, umiejÄ™tnoÅ›ci rozpoznawania zasadniczych elementów budowy pojazdów szynowych, wagonów oraz ocenÄ™ ich stanu technicznego majÄ…cego wpÅ‚yw na bezpieczeÅ„stwo ruchu, umiejÄ™tnoÅ›ci postÄ™powanie z osobami niepeÅ‚nosprawnymi oraz udzielanie wszystkim podróżnym pierwszej pomocy w trakcie obsÅ‚ugi na pokÅ‚adzie pociÄ…gu , a także konieczność opracowania i pilotażowego wdrażania innowacyjnych programów dotyczÄ…cych ksztaÅ‚cenia w zawodzie technik transportu kolejowego, które poprawiÄ… jakość ksztaÅ‚cenia oraz praktyczne przygotowanie uczniów do wykonywania zawodu technika transportu kolejowego.
Ostatnio kwestiÄ… odpowiedniego ksztaÅ‚cenia zawodowego zajmowaÅ‚a siÄ™ Komisja Europejska, która stwierdziÅ‚a, że:
„Statystyki pokazujÄ…, że uczeÅ„ czy student, który przechodzi praktyki, Å‚atwiej wchodzi po zakoÅ„czeniu edukacji na rynek pracy. Åšrednio 60–70 proc. uczniów podejmuje pracÄ™ bezpoÅ›rednio po zakoÅ„czeniu przygotowania zawodowego, a w niektórych przypadkach wskaźnik ten osiÄ…ga 90 proc.”
"Nasze spoÅ‚eczeÅ„stwa siÄ™ zmieniajÄ…, a to oznacza, że zmienia siÄ™ również sposób, w jaki pracujemy, i przez to sposób, w jaki siÄ™ uczymy. UmiejÄ™tnoÅ›ci pożądane na rynku pracy ciÄ…gle ewoluujÄ…. Sukces przygotowania zawodowego polega na tym, że Å‚Ä…czy ono potrzeby rynku pracy z ludźmi uczÄ…cymi siÄ™" – podkreÅ›laÅ‚a komisarz UE ds. zatrudnienia Marianne Thyssen.
W Europie promowane jest i bÄ™dzie w jeszcze wiÄ™kszym stopniu - dualne ksztaÅ‚cenie zawodowe, a KE ma przedstawić nowe kryteria przygotowania zawodowego mÅ‚odych ludzi i jeÅ›li zaakceptuje je Rada UE, stanÄ… siÄ™ podstawÄ… do opracowania skutecznych programów przygotowania zawodowego. Celem inicjatywy jest to, by zwiÄ™kszyć zdolność uczniów do zatrudnienia oraz umożliwić im rozwój osobisty, a tym samym przyczynić siÄ™ do tworzenia wysoko wykwalifikowanej siÅ‚y roboczej o odpowiednich umiejÄ™tnoÅ›ciach, reagujÄ…cej na potrzeby rynku pracy.
Pani Dyrektor Dorota Jasztal bardzo dziÄ™kuje p. StaroÅ›cie Piotrowi Fedorowiczowi za zaangażowanie i pomoc przy opracowywaniu innowacji oraz p. Januszowi Kazior zastÄ™pcy dyrektora ds. handlowych w „PKP Intercity” S.A. ZakÅ‚ad Zachodni w Poznaniu z którymi wspólnie pracowaliÅ›my nad tym narzÄ™dziem oraz p. MaÅ‚gorzacie Jurkowskiej Dyrektorowi Åšwidnickiego Pogotowia, za to że szybko zareagowaÅ‚a na nasz pomysÅ‚ i udzieliÅ‚a potrzebnego wsparcia.